mandag 1. februar 2010

Hampi og Bollywood

Soondag tok vi natttoget til Hampi. Det var trist og reise fra de herlige barna men utrolig deilig og vaere alene paa reisefot igjen da vi har vaert veldig paa besook. Vi har omtrent ikke faatt gaa ut alene, ikke fordi det er farlig men fordi John og Lilly skulle ordne alt for oss. De er herlige mennesker, saa utrolig snille. Hampi er et fantastisk liten landsby midt oppi fjellene. Det er hundrevis av steintempler som er stablet paa toppen av hooye steinknauser. Vi har trasket rundt, tatt guidet tur i rickshaw og leid sykler. Det er fredelig og deilig. Vi har badset i en liten innsjoo like ved og bare hygget oss. Det er en haug med andre backpackere her ogsaa saa det er god stemingen om kveldene :)


En liten frisoor opplevelse: vi hadde noen timer og slaa i hjel mens vi ventet paa bussen i Hampi og jeg tenkte da at jeg kunne faa kjoopt meg en saks og at Idun kunne klippe meg. en i steden kom vi over en frisoor salong, mannen med saksa kunne svaert lite enegelsk men vi fikk naa forklarte at jeg kunne skulle stusse. Han begynner og gre igjennom haaret og foor jeg vet ordet av det tar han sksa og klipper av halve haaret foran. Jeg ble som kanskje de fleste jenter ville blitt litt hysterisk og spratt opp av stolen og loop ut. Saa jeg faar heller faa kjoopt denne saksa saa Idun kanskje kan rette litt opp i den halvlange luggen min som jeg endelig fikk godt bak ooret og opp i hestehale uten bruk av spenner :(

Etter en lang natt paa buss fra Hampi, tok vi en taxi til Colaba (backpacker strooket i Bombay - dere som har lest Shantaram: vi har tatt en drink paa Leopold's :)) Foor vi har funnet oss et sted og bo blir vi "headhuntet"av en Bollywood mann som trenger utenlandske artister i en film. Jeg hadde tilfeldigvis lest om dette i Lonely Planet, vi kaster oss rundt og blir med. Det ble en laaang dag og vi var noksaa slitne paa slutten en utrolig artig opplevelse. Vi ble sminket og tatt paa kostymer, filmen som heter "Once upon a time in Bombay" skal visst nok vaere ferdig om 4 mnd saa da maa dere se etter oss der vi ser ut som drag queens :)

Dagen etter mootte vi Terje, tok en baattur ut til Elephant Island foor vi feiret med god mat og drikke sammen med de andre utenlandske "Bollywood stjernene"vi hadde moott dagen foor.
Bombay er en flott by, men ikke paa langt naer saa kaotisk og fylt av mennekser som jeg hadde trodd. Naa blir vi her noen dager til foor vi forflytter oss ned mot Goa og det deilige strandliv foor jeg splitter lag med Idun og Terje og reiser avgaarde Soor Amerika! Her er Bollywood stjernene :)




Dragqueens fra Bombay!

Nok en butikk vi gikk amokk i, denne gangen var det sko. Tilslutt ble vi invitert inn paa chai te.

Nydelige Hampi Bazar.

Innsjooen som vi syklte opp til om morgenen :)Her spiser vi middag etter en dag rundt i templer og flott natur.

Her er vi utenfor et muslimsk inspirert tempel.


Utsikt fra Manuha templet.

Slik var landskapet rundt oss.

1 kommentar:

  1. Ja hva skal enn si"moviestar" å greier.... det er tante Malene det:-)) Det ser helt fantastisk ut...kos deg masse videre, og fortsett å skriv på bloggen. Følger med. Mange klemmer.

    SvarSlett