torsdag 18. februar 2010

Quito - Ecuador

Hola!
Da var jeg endelig fremme - etter foorste natt paa toget fra Goa til Bangalore der hele vognen engasjerte seg i min neste tog tur som som jeg i utgangspunktet skulle ha god tid til aa rekke (nesten 2 timer). Men India er og forblir India, saa toget var jo da selvfoolgelig forsinket, vi kom frem 5 minutter etter mitt neste tog til Chennai skulle gaatt. Jeg ble nesten dyttet ut vognen og heiet paa av vognen der jeg loop mot plattformen paa helt motsatt side. Men toget rullet avgaarde rett foor jeg naadde frem. Det skal ikke staa paa hjelpsomheten i India, alle er mer enn villig til aa hjelpe deg uansett hva det skulle vaere, saa jeg kom meg paa en buss til Chennai.
Saa var det 4 lange dager paa fly og paa flyplass foor jeg naadde final destination for naa - Quito! Fikk ikke den beste starten paa oppholdet da foorst bagasjen ble borte og saa kom ingen og hentet meg paa flyplassen. Hadde avtalt med de fra spansk skolen at de skulle hente meg og kjoore meg til verts familien. Saa der stod jeg midt paa natten og foolte meg ganske liten da jeg ikke kunne finne noen som snakket engelsk. Fant til slutt en amrikansk jente som jeg hang meg paa da hun hadde resevasjon paa et backpacker hostel. Men der var det fult, men snille som de var fikk jeg sove paa sofaen i resepsjonen :) Fikk tak i spansk skolen dagen etter og kom meg til vertsfamilien, som er et eldre ektepar, super soote som ikke kan et kvekk engelsk. Saa jeg stotrer meg frem paa den lille lille spanske jeg har lest meg til de siste ukene. Bagasjen er fortsatt borte saa jeg gaar i samme svette klaer, hadde heldigvis med meg noen truser og en genser (det er noksaa kaldt her naar solen gaar ned).
Vel til soondag kommer Thea og mandag starter vi paa spansk kurs, det blir bra! Foor det har jeg blitt kjent med en hyggelig jente som bor hos en venninne av Violeta (vertsmor) saa vi skal paa hytte tur i helgen :)
Hasta luego!

1 kommentar:

  1. Må er Thea på vei, Malene!! Det blir fint når hun er vel fremme! Gleder meg til å se masse bilder fra alt dere opplever!! Her er det bikkjekaldt fortsatt og MASSE snø!! MAMMAKLEM

    SvarSlett