tirsdag 10. mars 2009

Thea og Linn

Denne helgen har Thea og Linn vært på besøk, hyggelig å se lillesøster igjen :) Vi skulle egentlig hoppe i fallskjerm, men det ble dessverre avlyst da de hadde full booket. Så jeg håper Thea og Linn får hoppet i Australia, mens Dina, Hanne og jeg hopper til søndag :)

Så i stedenfor og hoppe fikk vi gjort mye annet. Afrikansk marked på lørdag der vi alle fikk kjøpt litt gaver og slikt. Så var jentene dø trøtte etter en lang natt på fly uten søvn, så Thea lukket øynene litt på kinoen ihvertfall. Tidlig opp dagen etter der vi først dro på hesteridning rundt Voortreeker Monument. Thea og jeg så pisket ut på leggen da vi kom tilbake etter mye tornebusker da vi hadde korte shortser på oss, men var veldig artig. Så kjørte vi videre til løveparken og krokodille parken, før sykkeltur i Soweto. Dette var litt av en opplevelse; vi fikk en artig liten kar til guide, på med knall gule hjelmer og satte avgårde. Første stopp var et lokalt "hostel", dette er et sted der alle byen løsefugler som er litt for glade i alkohol møtes og drikker hjemmelaget øl og flytende "pap" (ligner på semulegrøt). Dette deler de alle sammen og drikker av en stor mugge/boks, og her slapp vi ikke unna. Så syklet vi videre og følte vi var midt i en Afrikansk dokumentar, med søppel, høner, rotter og kuer overalt.

Linn og Thea på tandem sykkel, de var ikke så flinke så guiden fikk de til å bytte til vanlige sykler.

Thea med barna i Soweto.

Her er vi inne på "hostelet" og Linn prøver seg på "ølet" som smakte mer som en salig blandig av "bånnski" av øl og vin.

Her er jeg tilbake i krokodille parken og får holde en stor og flott slange.. Kanskje det blir det neste sidne det gikk så fint med skilpaddene...

Litt hysteriske jenter på hest. Her hadde vi akkurat satt oss på. Det gikk velfig fint etterhvert, til og med Thea slappet av på hesteryggen :)